Megérkezett a beígért kultúra a JSZP-re! RaszP.-pal színházi előadáson voltunk!
Hol is kezdjem?
Talán az előzményekkel: Volt egy felhívás a bombagyáron, mely felkeltette érdeklődésemet. Gyorsan konzultáltam is RaszP. kollégával, hogy meglátogatjuk az előadást. Aztán kiderült, hogy Tomcat hülye (,mert a rádió csak csütörtökön lesz) és igazából ráér, ezért Ő is jön. Kamerát sajnos nem tudtunk bevinni, mivel az előzetes megbeszéléskor azt közölték, hogy sajnos mi nem filmezhetünk. Hát mi ez kérem, ha nem megkülönböztetés? No, mindegy Főnix azért lelkesen cipelte a kameraállványt, hátha.
Az előadás egyébiránt a Duna Palota színház termében volt, ahol már megfordultam egyszer, így engem annyira nem érintett meg a hely varázsa. Mind belépéskor, mind jegyvásárláskor, de még a várakozáskor is szúrós tekintetek meredtek kis csoportunkra. Mint, akik magát az ördögöt látták Tomcatben. Többen összesúgtak mögöttünk, hogy né’ má’ az ott a tomket! Végül mindenféle atrocitás nélkül besétáltunk a terembe és kellemesen középen helyet foglaltunk, s epekedve vártunk a kezdést!
“A nem távoli jövőben járunk… A történet egy fiúról szól, akinek nincsenek elvei, csak barátai, akik különböző nemzetiségűek. Ezeket a barátokat fenyegeti a kor betegsége: a gyűlölet. A gyűlölet és a közöny váltja egymást a világon. A fiú terápiát tart a barátainak, hogy könnyebben elviseljék a divat unott, hétköznapi végtermékét: a rasszizmust, melyről nem tudni, hogy honnan jön és merre halad. A baráti körbe egy új ember érkezik. Egy nő. A fiú beleszeret a nőbe. Imponálni akar neki. Férfi akar lenni. Új dolgot kezd érezni az emberek iránt: gyűlöletet. A fiú nem érti önmagát, és észre sem veszi, hogy a világ változóban van körülötte…
Vajon meddig lehet gyűlöletben élni? És szerelemben? A szerelem mindent megold? Vagy egy idő után nekünk kell átgondolnunk a szerelmet? Két ember megtudja-e tartani azt az életet egymás között, ami örök lehet és nem pusztít? Az érzelmi intelligencia képes-e a “lehetetlenre”, önmagunk megismerésére?”
Áll az ajánlóban, melyet egy kis lapon a helyszínen is osztogattak. (Képet nem kaptok, mert nincs működő scanner és neten nem találtam.)
Ebből kiindulva és a társaságot elnézve (azok a fránya előítéletek nálunk is, fúj), nem sok jóra számítottunk.
Hát azt kell, hogy mondjam kellemeset csalódtam. Tény, hogy nem ez volt és biztosan nem is lesz életem legjobb előadása, de sokkal rosszabbra számítottam.
Magát a történetet nem írom le, felesleges, akit érdekel megnézi, vagy rákeres máshol. Érdekesebb lehet a közösségnek a véleményem, meglátásaim:
- Feltűnően sok volt benne a káromkodás (csúnya szavak használata). Persze, értem én, hogy ez egy modern darab, hogy manapság mindenki így beszél, de valahogy nekem akkor sem tetszik, ha a tévében, rádióban, de még a színházban is ezt hallja az ember. Azért valahonnan kultúrához is kellene jutni. Valahogy mindig a kultúra egyik fő forrásának tartottam a színházat (a könyvek után, természetesen). De hát fogjuk tényleg arra, hogy modern művészet, én meg konzervatív vagyok (e téren ezek szerint) és nem értek hozzá.
- Szerintem a kétszer 1 órás előadásra egy kicsit sokat zsúfoltak össze. Mármint sok történést, ha annak nevezhetem. A sztori túl gyors volt. Sokszor csak kapkodtam a fejem értetlenkedve, hogy ez most miért és hogyan következik. Bár ezt betudhatnánk annak a fáradtságnak is, amit hetek óta érzek.
- Egy tragikomédiáról beszélünk ugyebár, melynek a humora néhol eléggé erőltetett és öncélú volt. Néhol az általam képviselt laikus néző azt érezhette, hogy szinte feleslegesen van belevíve a humor a jelenetbe, avagy érthetetlen, hogy miért ennyire humoros az előadásmód. Persze a közönség sok helyütt magából kikelve röhögött, mert megtalálták magukban a címzettet.
-
A perverzitásnak nincs határa!
Hangzik el a mondat az első felvonás közepén. Melyet egy -talán- ironikusan ábrázolt monológgal is alátámasztanak. Ez pedig annak története, ahogy a főhős, Nárcisz megszületik. Ő ugyanis egy temetőben látta meg a napvilágot. Ennek körülményeit ő maga eleveníti elénk érdekes háttérhangok kíséretében. Én inkább megrökönyödtem a dolgon, mint nevettem, persze ez megint csak engem minősít, hisz’ természetesen ez csak vicc, annak is kell tekinteni. Valahogy nekem ez (sem) jött át.
- Az első felvonás végén két érdekes jelenet is volt, melyre talán érdemes lesz több karaktert áldozni: Egyrészt volt egy kiselőadás Adolf Hitlerről, mely gyakorlatilag egy manapság használatos történelem könyvből vett idézetnek is tekinthető. A szokásos szöveg volt benne, hogy Hitler mennyire gonosz ésatöbbi volt. Érdekes lehet talán, hogy -a megszokottal szemben- itt csupán több millió áldozatról szóltak mikor a Holokauszt™, mint olyan, szóba került. Másik érdekesség volt a rasszokról, rasszizmusról tartott kiselőadás. Ezt egy wikipédiás cikkszóhoz hasonlítanám. Két kiemelendő dolog, hogy megemlítik benne a modern rasszizmus fogalmát, mely ugyebár a kultúra alapján való megkülönböztetés (ha jól tudom). Valamint az egészet egy humoros, vicces köntösben tálalta, melyet a magunkfajta (de utálom ezt a szót is) nem annyira tart viccesnek. A próbálkozás viszont mindenképp értékelendő, hisz’ a többiek röhögtek. Ja, azt nem is mondtam, hogy mindenféle rasszhoz tartozó személyt (cigány, zsidó, néger, mongol) iszonyat sztereotipan ábrázoltak.
- Az első felvonás végén merült fel bennem a gondolat, melyet RaszP. is hasonlóan érzett, hogy:
Azzal leszel férfi, ha rasszista vagy!
- A szünetben megpróbáltuk megjósolni a történet végét. Tomcat arra jutott, hogy biztosan lesz majd valamiféle terápia, melyben a gonosz rasszista nácik megtérnek és meglátják az élet -általuk gondolt- szebb oldalát, s világbékében, szeressükegymástgyerekek feelingben élnek míg… Hát tévedtünk!
- 2. felvonás a néger (direkt nem niggert írtam) srác felolvasásával kezdődött. Debrah Dennis Babits-tól a Fekete ország c. verset olvasta fel magyarul(!). Ez azért fontos, mert egész előadás alatt csak angolul beszélt. Egy fekete srác ezt a verset olvassa, szerinted mi ennek az oka, s milyen hatást vált ki?
- A második felvonásban Nárcisz Hitlerré változott és németül hadovált, majd karlengetve éltette a Führert. Ja, hogy miért lett ilyen? Hát két okból: egyrészt, mert szerelmes lett Annába, aki szintén rasszista (bár ezt egyértelműen nem nyilatkoztatja ki), valamint anyja -fent említett- kiselőadásainak hatására. Ebből mi a tanulság, gyerekek? Igen, az, ha egy nő azt mondja, akkor az úgy is van. Legyetek papucsok, mert az jó. (Hol van billentyűzeten az ironia jel?)
- Megemlíteném még, hogy néhány szereplő halálát szintén L’art pour L’art-nak, öncélúnak, értelmetlennek tartom. No, meg, hogy jó pár felmerülő miértre nincs válasz, még célzatosan se.
- Külön kiemelendő még a darab csúcspontja, Nárcisz beszéde. Ebben mintegy Hitlert utánozva szónokolja el, hogy kit miért utál. Az elején tényleg igaz dolgokat mond, még ha az író és a közönség sem úgy gondolta, majd áttér a féligazságokon át, a teljesen idióta -szintén sztereotip- faszságokra. Kis hatásszünet és a következő mondat : Szerk.: a főszereplő szavai:
“Csak elnézést szeretnék kérni a kimaradt népekért és kultúrákért!
Tudom,hogy vannak köztünk ínyencek.Tetszik például ismerni Magyarországot?Nem?Nem csodálom,minden szart nem ismerhet az ember.”Gondolhatjátok a reakciónkat: 4 ember szinte egyszerre kurvaanyád-ozott egyet. Azért ez csúnya. Főleg így, kiemelt helyen, hatásszünet után. Erről meg kellett kérdezni a rendezőt is.
- Végül a darab gyakorlatilag lezáratlan maradt. Legalábbis én semmiféle tényleges lezárást nem tapasztaltam, melyről később megerősítést is kaptunk. Pozitív viszont, hogy semmiféle nagy igazságot nem akartak letuszkolni a néző torkán erről a mindenki szeresse egymást és ne legyen rasszista szövegről.
Előadás után közös élménybeszámoló következett, melyet ti már itt olvastatok (persze, aki vette a fáradtságot és eddig elolvasta). A bombagyár részéről Főnix fog egy posztot összehozni, mely szerintem nem lesz ennyire kíméletes, hiszen neki kicsit radikálisabban negatív véleménye van.
Majd kabátunkat magunkhoz véve, a rendező keresésére indultunk. Tomcat kíváncsi volt egy-két dologra, valamint érdekelte, hogy ki követte el eme alkotást a világ ellen.
Rövid kutakodás és liftezés után rá is találtunk Abdullin Szárdár Tagirovics-ra, akinek én még nem próbálkoztam kimondani a nevét. Megtudtuk, hogy emberünk kazah származású, de az egész világ imádata mellett Magyarországot is hazájának tekinti, de csak úgy félig 100%-osan, mert amúgy másik félig 100%-osan a szülőhazája inkább. (Igen, én sem értem.) Tomcat elmesélte neki, hogy igazából a Magyarország szarként való emlegetése nagyon is fájdalmas egy hazáját szerető ember számára, mely ránk jellemző. A rendező úr próbált kibújni a tényleges válasz alól, s mintegy tanúbizonyságot adva gyengeségéről, reszketve helyeselt. Komolyan, a srác tényleg félt, remegett, nem vicc. Pedig csak kedvesen érdeklődtünk. Nem vagyunk mi náciak. Öltöny, nyakkendő volt rajtam és RaszP.-on is. Bár Tomcat csak pulóverben feszített. No, a lényeg, hogy nagyon komoly előítélettel fogadtak minket. A rendező édesanyja volt a legharciasabb. A nő félelmetesebb volt, mint mi négyen együtt! Ott magyarázott valamit a magyarságról, hogy MI nem fogadjuk el a fiát magyarnak, meg ilyen idiótaságok és valami félelmetes akcentusa is volt mindezekhez! Egy, időközben csatlakozó, hozzáértő hölgy volt talán a legrendesebb: kérte, hogy későbbiekben üljünk le és beszélgessünk e témában egyet. Hogy belátja tényleg durva és bántó volt az a Magyarországot leszóló, mit leszóló, egyenesen sértő mondat. Főleg abban, a dramaturgiailag fontos helyen!
Végül sem a harcias mutter, sem az időközben odarohanó ifjú hölgy nem bántott minket, megúsztuk élve, balhé nélkül. Tiszta mázli, hogy senkit sem késeltek meg!
Hazafelé, a szakadó esőben még röhögtünk egy jót az egészen, majd elváltunk.
Főnix mondta, hogy csak azért viselkedett ilyen jól, mert tanult a darabból: megtanulta, hogy kell bánni a saját zsidójával. (Igen, valóban van egy jelenet, ahol a lány bemutatja, hogy bánj a SAJÁT zsidóddal, poén!)
Végezetül a stáblista, hogy örüljetek! Ja, amúgy ajánlom a darabot, de tényleg. Akinek megvan hozzá a kellő humora, nagyon is jót szórakozik rajt.
HITLER KOMPLEXUS
(tragikomédia két felvonásban)
Rendező: Abdullin Szárdár Tagirovics
Asszisztens:Fűrész Zoltán
Dramaturg: Dávid Zsuzsa
Látvány: Fűrész Zoltán
Zene: Armaganjan Ájk, Kanyó Gábor
Szereplők:
Anya - Fazekas Veronika
Nárcisz, a fia - Hajagos Mihály - anyakomplexusos
Rózsa, a lánya - Müller Fruzsina - emós!
Anna, Nárcisz szerelmese - Balatoni Emese
Diána, Anna barátnője - Bódi Eszter - parancsolgatós
Lujza, Anna barátnője - Somodi Réka - hülye szőke
John, Diána szerelmese - Mitre Péter
Kohn, zsidó fiú, Nárcisz barátja - Korcsmáros András
Zsiga, cigány komikus, Nárcisz barátja - Burai Kálmán
Emes, mongol lány, Nárcisz barátja - Monhor Viktória
Férfi, Nárcisz barátja - Debrah Dennis
Nő, a Férfi szerelmese - Borsos Luca
Galia, énekesnő - Páder Petra
Zenészek - Armaganjan Ájk, Kanyó Gábor
Félkövérrel saját kommetár!
U.I.: Hiányzott az egészből egy buzi! (nem kell félreérteni!)

Üdv Mindenkinek!
Úgy érzem,mint a darab főszereplője,tennék pár hozzáfűzést.
Képet azért nem tudtatok készíteni,mert az sehol nem szokás.Csak az előadók által felkért személyek készíthetnek bármiféle felvételt.Ez nem megkülönböztetés.Ez a mi szellemi termékünkkel való ésszerű gazdálkodás.
Először is köszönöm,hogy eljöttetek,és az alapján ítéltetek,amit láttatok,és nem csak úgy bele a levegőbe.
Másodszor,szerintem abszolút rendben van az írásod.Korrekt és nem torzít a valóságon szándékkal.
Természetesen más nézőpontból adsz számot az előadásról,mint tenném mondjuk én,de ez rendben van.
Ha voltak benne azért neked tetsző részek is,akkor még jobban örülök.
Egy dolgot szeretnék azonban helyrerakni:
Az őseim között voltak kunok, volt olyan felmenő,aki a Habsburg időszakban betyár volt, de egy másik ágon pedig volt Kecskeméti várkapitány az őseim között.Ezáltal jogosítva érem magam arra,hogy tényleg magyarnak nevezzem magamat.
(Szerintem,tegyük hozzá nem ettől lesz valaki magyar,de ez most mellékes.)
A fentieket csak azért írtam le,hogy érezzük,nekem is lenne okom a saját számból elhangzó mondaton felháborodnom,mely pontosan így szól.
(kimegyek,majd visszajövök,és azt mondom:)
“Csak elnézést szeretnék kérni a kimaradt népekért és kultúrákért!
Tudom,hogy vannak köztünk ínyencek.Tetszik például ismerni Magyarországot?Nem?Nem csodálom,minden szart nem ismerhet az ember.”
Utána folytatom a beszédet.Én is magyar vagyok,bennem is forr a vér,ha magyart vernek a Felvidéken,és nehezemre esik végigolvasni a Trianonról szóló részt,a tankönyvben pedig történelemmel foglalkozom.És a himnusz is mindig könnyeket csal a szemembe.
Bocs,ha kissé hatásvadásznak tűnnének az előbbiek,de ez az igazság.
Azonban nagyon fontos,hogy ne nézzünk semmit a környezetéből kiragadva.Minden elferdíthető.A mondat tényleg elhangzik,de ezt vállalom,mert IRÓNIA.Tényleg.Mert,ha nem,akkor ezen az alapon a kijárat előtt várhatott volna a Moszad meg az OCÖ,meg a kínai néphadsereg,a CIA, egy fekete egyenjogúságért küzdő szervezet,stb.
Az,hogy kis hazánkban nem a legjobbak most a dolgok,azt hiszem nem kell mondanom.
Na,erre utalt volna ez a mondat.Szerintem legyetek annyira nagyvonalúak és széles látókörűek,hogy nem tekintitek ezt a mondatot közös hazánk elleni direkt támadásnak.
Aki önmagán tud nevetni az sokkal kevesebbet idegeskedik.
Nagyjából ennyi.
Üdvözlettel,
Hajagos Mihály
Hajagos Mihály
18 dec 08 at 5:19 du.
Hajagos Mihály: szervusz!
először is köszönjük, hogy írtál:)
nekem összességében tetszett a darab, speciel a hitleres résznél én nagyon röhögtem és éreztem, hogy a magyarok is sorra kerülnek. hogy az a mondat jó helyen volt-e azt vitatható, de szerintem elmegy. talán a felsorolásban jobb helyen lett volna, (”lopnak, csalnak, hazudnak” nem? nézzük csak meg a politikusaink), de ez tulajdonképpen már kötözködés.
ezenkívül úgy érzem volt pár erőltetett vagy oda nem teljesen illő jelenet, de ez már lehet az én bajom. én gratuláltam a rendezőnek, talán neked is (hosszúhajú, öltönyös, nyakkendős, szemüveges srác tomcatékkel).
minden jót,
vigh istván
RaszP.
18 dec 08 at 9:10 du.
lemaradt: ugyanitt várjuk az előadáson lévő szőke hosszúhajú, vörös/bordós frufruval rendelkező hölgyemény jelentkezését :D
RaszP.
18 dec 08 at 9:35 du.
Szia RaszP.!
Igen,mondjuk a dramaturgiával,meg a poénokkal akadnak néhol gondok,de még össze kell érnie a darabnak.
Üdv!
Hajagos Mihály
Hajagos Mihály
19 dec 08 at 12:19 de.
Hajagos Mihály:
1.: Kösz, hogy írtál!
2.: Képet azért nem tudtatok készíteni,mert az sehol nem szokás.
Érezhetted volna az iróniát az én mondatomban is. Különösképpen nem érdekelt, hogy készül-e felvétel vagy sem.
3.: Nem kell fejtegetned, hogy őseid mennyire magyarok, vagy sem. Szerintem nem az a lényeg. Szerintem nem attól leszel magyarabb, hogy pl. ük-üknagyapád együtt kávézott Petőfivel a Pilvaxban. Vagy, hogy bizonyíthatóan Árpádtól származol. Ez lényegtelen az én számomra. Ha magyarul élsz, magyarként viselkedsz, akkor származhatsz akárhonnan, akárkitől…(ebből majd még poszt lesz)
4.: Azonban nagyon fontos,hogy ne nézzünk semmit a környezetéből kiragadva.
Ez oké, de sajnos ez a mondat tényleg a környezetből kiragadva hangzott el. A békés nézőnek meg le sem esett, hogy igazából mit is mondtak. Ha jól vettem észre, csak mi négyen háborodtunk fel ezen. Ez azért egy csöppet fura, nem?
5.: Tényleg.Mert,ha nem,akkor ezen az alapon a kijárat előtt várhatott volna a Moszad meg az OCÖ,meg a kínai néphadsereg,a CIA, egy fekete egyenjogúságért küzdő szervezet,stb.
Ez hülyeség, ezek tuti nem néznék meg a darabot. Egyrészt, mert nem értenek hozzá, másrészt meg alapból hülyék. :]
6.: Hogy nem mennek jól a dolgok? Eléggé finoman és polkorrekten fogalmaztál, drága Uram! :]
7.: Na,erre utalt volna ez a mondat.Szerintem legyetek annyira nagyvonalúak és széles látókörűek,hogy nem tekintitek ezt a mondatot közös hazánk elleni direkt támadásnak.
Jól van, oké. Nem tekintem, de attól még felhívhatom rá a figyelmet, nem? Attól még elmondhatom, hogy ilyesmik is történnek kicsiny hazánkban. Attól még, hogy nagyvonalú vagyok lehetek őszinte is!
Lényeg, a lényeg: nem volt rossz darab, megérte elmenni. Amúgy lesz még valamikor előadásotok? Esetleg ez a darab valamikor később?
Sok sikert kívánok a jövőre!
RaszP.: Hülye…
ZooLeee
19 dec 08 at 12:55 du.
Kedves összegyűlt embertársak!
A következőt gondolom én erről.:
Sajnos személyesen ismerek nem egy olyan embert aki szánt szándékal provokálja a népet,és még nagyon megjárja,ő talán az egyetlen kinek nevét leírnám,de nem tehetem.
Fel kell nyitni az emberek szemét,de anélkül,hogy abból bárkinek baja essen.
A fenébe is.Rasszizmus,faji megkülönböztetés.A rohadt életbe!A Földünk,az élet.Emberek!EMBER=EMBER!
Konyhanyelven.: mész az utcán.Meglöknek a metrón,leköpik a cipődet,megszólják a kinézeted,az Isten szerelmére!Egy szemét,arrogáns szemetet mondok,nem nevezem meg a személy nemzetiségét.A zsidók kapzsik,a cigányok lopnak,a feketék,meg sokkal agresszívabbak?Ezek olyan tévhitek,melyeknek már nem lehet elébe menni.Mind baromság.
Az igazság az,hogy ezen történeten nem lehet már változtatni.Ha lehet…annak beláthatatlan következményei lesznek.Hiába…sajnos…elkorcsosult ez a dolog.
Úgy hiszem a Rasszizmusnak,mint fogalomnak nagyon nagy jelentősége van ma nálunk.Valaki túl sokat beszél róla.Túl sokat.Provokatívan és nagy butaságokkal vegyítve.Van aki nem foglalkozik vele,mert nem néz híreket,máshogyan él,egész egyszerűen nem tapasztalja a fogalom súlyát.
Nagyon nem is tudná ezt definiálni.Vannak akik megtartják maguknak véleményüket,nem hangoztatják.Ez is több módon működik.Vagy nem érdekli,vagy megint csak nem tapasztalja a súlyát ennek mértékét és a saját maga életében sem emeli piedesztára.
Én ..személy szerint…a következőképpen állok ehhez.
Az iskolába ahova járok,sok a cigány.Legmélyebb tiszteletem irányukba és szeretetem megnyilvánul.Csak és kizárólag azért jegyeztem le,hogy ők cigányok,mert éppen erről írok most.Fantasztikus emberek mind.Egytől egyig.
A darabban amiben volt szerencsém részt venni (Hitlerkomplexus) egyaránt jelen van cigány,fekete,szláv,szlovák,ukrán és még sorolhatnám.
Mind egytől egyik fantasztikus emberek.Hangsúlyozom!Emberek.
Egy embert mi tesz különlegessé?A ruhája?A stílusa?A smink?A származása????
Attól,hogy valaki ukrán,nem lesz különlegesebb.Attól,hogy valaki fekete nem lesz különlegesebb.Attól,hogy valaki cigány nem lesz különlegesebb.Attól,hogy valaki fehér…nem lesz különlegesebb!!
A tetteink bizonyítják,hogy létezünk,csak a tettek számítanak.Van,aki csodálatosan énekel,van aki csodálatosan zenél,játszik a színpadon,vagy csodálatosan ír.Vagy remek ügyeséggel jégkorongozik:)Hát ezek dolgok jelentenek értéket.Ez a csoda.Nem az,hogy ki honnan jött,hogy néz ki.A tettei…azok bizonyítják létezését,a cselekedet,a mozzanatok,apró megmozdulások vagy gigászi léptek,mind mind azok,amik az igazi valója magának az embernek.
És mindaz ami ezt eredményezi a gondolatok.Az egyéni,magunk nyelvére szabott,saját tapasztalataink,cselekedetünk következményei által megteremtett gondolataink amit senki,maga Isten sem vehet el tőlünk.Nincs oly erő,nincs oly nagy hatalom,mely megfosztana bennünket a szabad akarattól.Hát így működünk.A kör,mely elindul a születéstől és tart egészen a halálig.Függetlenül a csomagolástól.Így alakultunk,így alkalmazkodtunk a világhoz,belül…
Hölgyeim és Uraim!
Itt húzódik az a határvonal ember és ember között…ami mára sajnos egy hatalmas szakadékként áll embertársaink valamennyi személye előtt.
Úgy vélem,ez a szakadék áthidalható.
És rengetegen vagyunk még akik ezt így érzik és így látják.Hát küzdjünk…és bízva bízzunk.
Ebben hiszek.
kocos182
19 dec 08 at 2:51 du.
kocos182: Ne haragudj, de az általad leírtak tökéletesen jellemzik egy burokban élő ember életét. Ha tényleg hallgatnál híreket, ha jobban ismernéd a világot, nem írnál ekkora baromságokat. Egy idealizált világban élsz, ahol tényleg mindenki egyforma, mindenki fantasztikus, egytől egyig. Sajnos a világ nem így működik.
Nem akarok belemenni a parttalan vitákba, nem is reagálok rá, talán mások megteszik ezt.
wing
19 dec 08 at 3:20 du.
wing: Nem fogják. Már a kezdés is rossz. Embertársak? Na persze, mindenki tudja hogy a Sziriusrol származunk.
hakkni
19 dec 08 at 3:26 du.
kocos182: mivel részt vettél a darabban, remélem nem kerülte el a figyelmed a modern rasszizmus (neorasszizmus) definíciója, ami szerint az embereket nem rasszuk, hanem kultúrájuk szerint különböztetik meg.
ergo nekem speciel nincs bajom a romákkal, mint rasszal, de a cigány kultúrával (és persze most nem a valódi kultúrára gondolok, mint pl. a fantasztikus 100 tagú cigányzenekar) már annál több. anno én is sok cigánnyal jártam egy iskolába, fantasztikusan tudták terrorizálni a nem cigányokat.
RaszP.
19 dec 08 at 3:27 du.
Hajagos, mesélj már a kecskeméti várról meg a kapitányáról még! ekkora baromságot még életemben nem hallottam, pedig próbálták már a város történetét páran kiszínezni.
sunyirepaarus
19 dec 08 at 3:42 du.
kocos182: winggel értek egyet! Bocs. A cigányokról meg már én is meséltem nem egyszer…
(ajánlott olvasmány: http://jezusszive.crpl.hu/urban-legend/ )
sunyirepaarus: Bazzeg.. le se esett, hogy Kecskeméten nem nagyon volt vár. Ez tetszik azért. :D
ZooLeee
19 dec 08 at 4:11 du.
sunyirepaarus: ZooLeee: ezen ne lovagoljunk, nem ez volt a hozzászólás lényege.
RaszP.
19 dec 08 at 4:21 du.
a hitelességhez azért hozzátesz egy kicsit, nem? :)
sunyirepaarus
19 dec 08 at 4:27 du.
sunyirepaarus: nem. nem ezen múlik.
RaszP.
19 dec 08 at 4:30 du.
OFF
RaszP.: Bocsánat, ne haragudjatok. Muszáj elsütnöm az ócska viccet. Sokéves fogadalom köt arra, hogy leírom (elmondom) mindenhol, ahol a 100 tagú cigányzenekar neve elhangzik.
- Miért csak 97 tagja van a 100 tagú cigányzenekarnak?
- Mert három átment a Manhattanbe.
(Szójegyzet: a Manhattan 90-es évekbeli magyar, 3 tagú fiúbanda volt.)
OFF.
wing
19 dec 08 at 4:30 du.
wing: Arra nem köthetne fogadalom, hogy NE írd le? :DD
hakkni
19 dec 08 at 4:48 du.
RaszP.: Persze, ezért nem is tűnt fel.
ZooLeee
19 dec 08 at 6:01 du.
kedvesd wing.
nem tudom miért hiszed,hogy burkolt életet élek,nézek híreket.Valamelyik nap benne szerepelt egy kedves barátnőm,akit meggyilkoltak.Pontosan tudom mi történik,nem véletlenül szóltam hozzá a véleményekhez.
Félreértesz,én az egyenlőséget nem szélsőséges értelemben használtam.Mindenki külön egyéniség.Így értettem.De talán igazad van,álomvilágban élek.Remélem,hogy a helyzet jobb lehet ha van még olyan ember aki egy kicsit is osztja a nézeteimet.De jó legyen.Inkább élek megfosztva reménytől és élek félelemben,attól biztos megértem a helyzet súlyát és talán a világot is.Nem tartom baromságnak a lejegyzetteket,tartom magamat ehhez,de nyitott vagyok és igazat adok neked is…talán…(!) van benne valami.
kocos182
19 dec 08 at 6:29 du.
de mindettől függetlenül…se a te véleményedtől,se az enyémtől…nem hiszem,hogy bármi is változna.
kocos182
19 dec 08 at 6:30 du.
a manhattan 4tagú volt, és egytől egyig zsidók, ez persze nem változtat azon, hogy mennyire szar zenét játszottak. ha cigók lettek volna talán jobban csinálják. és persze kedves kócos úrnak írnám, hogy én ugyan gyűjtöm a hülyéket, de ez a megnyilvánulás túl van a skálán. osztod az észt, kinyilatkoztatod magad mintha mindenki más csak egy sötétben tapogatózó kiskölyök lenne, aki semmit nem tud az életről? pedig úgy néz ki, hogy pont te vagy az aki egy álomvilágban él, ahol a cigók toleránsak és előzékenyek, a zsidók nem akarnak kiforgatni mindenedből, és közben köpködnek rád, hogy mennyire alsóbbrendű vagy, és a niggerek nem agresszív mocskos ingyenélők. ha hiszed, ha nem többet láttam mindegyikből, mint te, és nem én nézem az élet fonákját. kihagytam valakit? románokat? szlovákokat? izraelt? minden szarra én sem emlékezhetek…
bronco
19 dec 08 at 6:41 du.
Én azt hiszem nem provokáltam senkit.Maradjon meg a szerencsém,hogy akikkel maga találkozott,azokkal én még nem találkoztam.Nem minősítettem mások életét.És nem,még mindig nem hiszem,hogy mindenki (aki nem magyar) már elnézést,de ezt olvasom ki,azok ennyire elvetemültek lennének.Mind!Egytől egyik.Mi,mit gondol,ezzel a mentalitással mennyivel érnénk többet?
kocos182
19 dec 08 at 6:54 du.
kocos182: mit is érnénk el vele… hm… megmarad a pénzem, a telefonom, az életem, és az országom az enyémnek. realista ember vagyok, beérem ennyivel.
bronco
19 dec 08 at 7:16 du.
hát,köszönöm:) végülis megjelentem,nem tudom mit írhatnék vegyes érzelmeket kelt bennem az itt leírottak.:)
Minden esetre köszönöm RaszP. úrnak,hogy meginvitált
a kritikát korrektnek és egyenesnek találtam.
köszönjük:)
Eszti
19 dec 08 at 7:30 du.
kocos182: Ki beszél itt mindről? Ki beszél itt az összes cigány/zsidó/néger stb. emberről? Ki? Én biztosan nem. Nem osztom a kollektív bűnösség elvét.

Vajon hányszor kell még elmondanom, hogy csak azokra gondolok, akikre tényleg jellemző, hogy lop/csal/hazudik/gyilkol/terrorizál…? Az hogy általánosítok egy dolog. Baromira unalmas dolog mindig hozzátenni, hogy tisztelet a kivételnek, vagy hogy akinek nem inge… Ja, hogy így félreérthető leszek, hoppá. Akkor kérdezd meg. Nem szeretem az előítéleteket. Bár használom, mert ember vagyok és ez emberi. A védekezés egyik formája. Aki meg azt mondja, hogy ő nem előítéletes az hazudik. :]
Demagógia OFF!
Eszti: Például leírhatnád, hogy mik azok a vegyes érzelmek. Mi tetszett, s mi nem? Próbáltam korrekt maradni. :]
RaszP. úr ezen nevettem.
ZooLeee
19 dec 08 at 7:46 du.
Eszti: invitáltalak? ha most kiderül, hogy több bordó frufrus leányzó is volt, akkor vicces lesz:]
úr az túlzás, úrfi max. zooleee meg kapja be.
RaszP.
19 dec 08 at 7:54 du.
RaszP.: akire én gondoltam nem szerepelt az előadásban, de amennyiben mégis én szívesen ismerkedek:D
RaszP.
19 dec 08 at 7:57 du.
RaszP.: Olyant nem játszunk, arra keress MÁSt! :]
Én meg tudom, hogy kire gondoltál.
ZooLeee
19 dec 08 at 8:02 du.
Úgy érzem egy nagy vitába csöppentem:)Nem tudom.Szeretnék békében élni,ami tudom ma nagyon nehéz,mert retteg az ország,vagy a hozzám hasonló diáklányok többsége…most ezt gyermeki énemre értem:)
Nem véletlenül vállaltam fel nevemet a darabban.Mindenképpen egyetértek azzal,hogy nem szabad áltatni a népet ,fel kell nyitni a szemüket,hiszen ez a kérdés ma senkit sem kerülhet el.Végigolvastam minden bejegyzést.Kicsit hajlok mindenki véleménye felé.Mindenben van igazság és nagy butaság,két igen távoli végletet látok.
A darabbal is valahogy így állok.vannak benne olyan mondatok,amik már súrolják a megengedhető határokat,de úgy gondolom,hogy belefér és még viselhető.Úgy gondolom,hogy sok támadás ért minket,de az is belefér,hiszen számítottunk rá.És volt aki megértette,a megfelelő részeken nevetett a többit pedig elfogadta.Azt hiszem elértük a darabbal a célunkat.
Ut.: RaszP. úr csak illendőségből :)
Eszti
19 dec 08 at 8:06 du.
Ut.: én volnék a vöröshajú,szőke és skarlátvörös hajú lány:)
Eszti
19 dec 08 at 8:07 du.
RaszP.: Az úrhoz nincs meg az elegendő úrtartalmad(bocsánat).
hakkni
19 dec 08 at 8:19 du.
Eszti: ohh, akkor megnyugodtam.
amúgy a jelenlegi helyzetben tényleg bátor dolog névvel felvállalni véleményt. tapasztaljuk mi is.
de a ti véleményetek (szerintem) jó. ha emiatt támadás ér titeket, az már régen rossz, nem erre kell(ene) erőt pazarolni.
Eszti: végképp elvesztettem a fonalat, mindenesetre én voltam az a jóképű, hosszú hajú, öltönyös, szemüveges srác a másik jóképű, hosszú hajú, öltönyös srác mellett. örülj zoli, örülj.
RaszP.
19 dec 08 at 8:23 du.
:)
akkor biztosan találkoztunk.Nem hiszem,hogy nem kellene felvállalnom a nevemet,azt hiszem semmi olyat nem írtam ami miatt támadás érhet.Nem szeretném feszegetni a húrt.Nagyon sok feszültség van az országban nem hiányzik több azt hiszem.Akiket szeretek,ott nem számít semmi,úgy szeretem őket ahogy vannak.És ezzel fordítva is így vannak.Nem tetszik ami zajlik a világban,de azt hiszem a darabban a részvételem csak jelzi,hogy a jó ügyért harcolok.(persze képletesen:)
Eszti
19 dec 08 at 8:28 du.
RaszP.: Nevetek! DE kösz.
ZooLeee
19 dec 08 at 8:41 du.
Eszti: mi is azt hittük, aztán pár bejegyzéssel ezelőtt engem le akartak csukatni, hakknit pár hónapja be is vitték:D (persze nem csináltunk semmit)
ZooLeee: legyen má’ egód.
RaszP.
19 dec 08 at 8:50 du.
RaszP.: Azért nevetek, mert tetszik és valós. Nem azért mert azt hinném, hogy csak jófejkedésből mondtad.
VAN, túl nagy. :]
ZooLeee
19 dec 08 at 8:57 du.
ő…:I értem…ühümm…félnem kellene?
Eszti
19 dec 08 at 8:58 du.
Eszti: Szerintem nem. :]
(Miért ugyanaz az e-mail címetek kocos182-vel?)
ZooLeee
19 dec 08 at 9:16 du.
Eszti: dehogyis. megvagy iwiwen, most félj.
ZooLeee: navajon:D
RaszP.
19 dec 08 at 9:19 du.
nincs mit mondanom.Tudtommal az e-mail cím nem publikus
Eszti
19 dec 08 at 9:28 du.
RaszP.: Hát én ezt nem tudom…. 8-)
ZooLeee
19 dec 08 at 9:29 du.
Eszti: mi látjuk ez persze nem azt jelenti, hogy publikban kell ilyen kérdéseket feltenni, ugye zoli.
RaszP.
19 dec 08 at 9:33 du.
Nem írtam ki, csak editor joggal rendelkező felhasználók látják… :D
Csak érdeklődtem, baj?
ZooLeee
19 dec 08 at 9:37 du.
Eszti: Nagyon, nagyon meglepő tud lenni, hogy milyen helyzetben ugrik be valakinek a netes/valódi neved, és közli a véléményét. Elég kétélű dolog az igazi neved vállalása, főleg úgy hogy lassan pontosabb adatbázisokkal rendkelkezik a tömeg, mint a rendőrség.
És ha megakarnak találni, megtudnak. Én konkrétan épp most beszéltem meg egy zalai festő-féleséggel egy kávét, noha csak a teljes vezetéknevét és a keresztnevének egy betűjét adták meg a tárlaton. Nem tüntette fel a lapján az iskoláját(azt tudtam még) így 3 megye találataibol, a barátokat megnézve találtam meg 23 juzerből.
Engem például ismertek fel anno az utcán, még süldő blogger koromban(2005-ben még) mikor a felháborodott fiatalember szerint szörnyű hangot engedtem meg magamnak a szubkultúrájáról szólva, kis pöcs létemre.
Szoval óvatosan a neveddel, mert kisnyúl. :]
hakkni
19 dec 08 at 9:57 du.
ZooLeee: missread
phoenix
19 dec 08 at 10:39 du.
Ne bántsátok a darabban játszó színészeket,először én is kiakadtam,de megmondták,hogy poénnak szánták.Somodi Réka nem hülye szőke,Müller Fruzsina nem emós,Bódi Eszter nem parancsolgatós!:)
Jóképű Srác
20 dec 08 at 1:53 de.
Üdv Mindenkinek!
Nem szégyen, beismerem, ez a kecskeméti dolog felesleges és téves volt,ilyen formában.Azt,viszont,hogy kiben milyen vér csörgedez,hagy döntse el mindenki maga.Nem érzem kevésbé magyarnak magam egy mondat miatt,köszönöm.
Azt megígérem, hogy becsületesen utánaolvasok egykori felmenőm és Kecskemét történetének,és biztos,hogy többé nem írok hülyeségeket.
Mivel a bombagyar.hu-n commentelni nem lehet,itt fűznék annyit az ott rólunk írtakhoz,hogy a kanyi vasat nem kaptunk semmiféle állami támogatásból,sem babóktól,akiknek se nem felbérletjei,se nem csinovnyikjai nem vagyunk.
Köszönöm,hogy meghallgattatok.
Hajagos Mihály
20 dec 08 at 3:07 de.
hajagos, a véredről nem te döntesz, hogy milyen csörgedezik az ereidben - az őseid (akik alatt a magyar nyelv a férfiakat érti), s azok kikkel háltak, már eldöntötték! Épp ez a szép benne, hogy ez nem megváltoztatható, ez okozza sok ember frusztrációját, állítólag a darabotok is erről szólt (faji, genetikai determináltság).
de könyörgöm, ha ennyire hülyék vagytok a formális logikához is, miért tetszelegtek a “csak egy igaz kinyilvánított eszme” hordozóiként???
sunyirepaarus
20 dec 08 at 1:08 du.
Aki színházat csinál az buzi, meg zsidó alapból?Mi ez,ha nem sztereotípia,mi?
És még csodálkoztok,hogy rátok sütik a sztereotípiákat,ha így gondolkoztok.
Lehet,hogy nincs ma Magyarországon tisztességes színház a magamfajta magyar embereknek,de ez csak azért van,mert ti,akiknek lenne hozzá hangja és ereje,hogy csináljanak színházat,ti inkább molotovkoktéllal,baseballütővel és vödör szarral fenyegetőztök.
Komolyan szégyelnem kell a nézeteimet,mint úgynevezett jobboldali magyar ember,mert ti csak erőszakban tudtok gondolkozni?
Ha olyan nagyra van magával ez az álszent művészeti,kultúrális világ,akkor győzzük le őket a saját fegyverükkel.
Csináljatok igazi magyar színházat.
Építsetek értéket,és ne romboljatok egyfolytában,mert akkor csak adjátok alájuk a lovat.Ezt meg ti sem akarjátok,és én sem.
kisgömböc
20 dec 08 at 5:21 du.
kisgömbőc, szerintem komoly,konzervatív értelmiségi a) nem csinál színházat, mert megalázónak tartaná a csepürágást, társadalmilag fölötte helyezkedik el b) nem jár molotov-koktéllal és vödör szarral. Ha viszont a lecsúszott középosztályt nézzük (vagy lejjebb), akkor megállapítható, hogy a jobboldali szárnya radikális (szar,molotov) a baloldali szárnya meg radikálisan hülye (buzifelvonulás, anti-izé színházasdi).
sunyirepaarus
20 dec 08 at 5:25 du.
Jóképű Srác: Bazmeg.. Azért írtam a nevük mellé azt, amit, hogy ez alapján különböztessem meg. Szerepükben efféle tulajdonságú karaktert játszanak. Személyesen egyiküket sem ismerem, szóval nem alkotok véleményt róluk. Ééééérteeem??
Hajagos Mihály: Egyrészt: mondtam már, hogy nem az a lényeg, hogy honnan jöttél, hogy kik az őseid. Hanem, hogy mit cselekszel, hogy TE ma ki vagy… Bombagyáron lehet kommentálni, regisztráció után. Ja, és nem egyezünk meg a bombagyárral. Semmiféle átfedés nincs. Hogy néhány témában hasonlóan gondolkodunk az egy dolog, hogy néha összefutunk, beszélgetünk az meg egyéni dolog, nem a JSZP egésze. (Mármint egyénileg az én - ill. RaszP.- dolgom.)
kisgömböc: Ez kinek szól? Nekem? (JSZP-nek?) Kommentelőknek? Vagy vötöfö?
ZooLeee
20 dec 08 at 6:47 du.
Boldog szülinapot Zooleee!
Rumble_Rokkez
20 dec 08 at 8:59 du.
ZooLeee: Jól van Zolee,vágom már.
Jóképű Srác
20 dec 08 at 9:01 du.
Rumble_Rokkez: Nincs is szülinapom… illetve én nem tudok róla hogy lenne.
Jóképű Srác: ZooLeee, kérlek, vagy felőlem csak simán Zolizhatsz is, de légy oly kedves, rendesen leírni. Kissé allergiás vagyok erre.
ZooLeee
21 dec 08 at 2:24 du.
Ne haragudj Zoli!
Jóképű Srác
26 dec 08 at 1:16 de.
Jóképű Srác: Semmigond.
ZooLeee
26 dec 08 at 12:22 du.
Ezt nézzétek. Mit képzelnek ezek? Geci pingvinek…
http://www.zoom.hu/kultura/zsido-neger-cigany–hitler-komplexus-35249.html
Vég Béla
4 jan 09 at 3:27 de.